Dear British Broadcasting Corporation,

I was surprised to learn that Terry Wogan (deceased) was being used to promote the BBC charity 'Children in Need' at our local Post Office.

Post Office Leaflet entitled:
"The Sir Terry Wogan Fundraiser of the Year Award 2016"

My question is this: Terry Wogan did not work for 'free' at the BBC and was well paid to front the annual Children in need show at the appearence fee (about £90,000 which is the same as other national TV BBC show appearences for celebrities such as Stricty come Dancing), as I understand it. Do correct me if I am wrong.

Does this mean that the Sir Terry Wogan (now deceased) commands more (or less) than he did previously. His 'estate' would normally benefit from such an arrangement although its not clear that he gave the BBC permission to use his name for BBC promotions unless it was specifically in his will.

Yours faithfully,

Philip Searle

FOI Enquiries, British Broadcasting Corporation

Dear Mr Searle,

Thank you for your request for information under the Freedom of Information Act 2000. Your request was received on 24 January 2017. We will deal with your request as promptly as possible, and at the latest within 20 working days.

If you have any queries about your request, please contact us at the above address.

The reference number for your request is RFI20170189.

Yours sincerely

Information Rights, BBC Legal
BC2A4, Broadcast Centre
201 Wood Lane, London W12 7TP

show quoted sections

FOI Enquiries, British Broadcasting Corporation

2 Attachments

Dear Mr Searle,

                                                     

Please find attached the response to your request for information,
reference RFI20170189.

 

Yours sincerely

 

BBC Information Policy and Compliance

Room BC2 A4

Broadcast Centre

White City

London

W12 7TS

UK

 

Website: [1]www.bbc.co.uk/foi

Email: [2]mailto:[BBC request email]

 

[3]Description: Description: \\BBCFS2025\UserData$\myrien01\Documents\My
Pictures\BBC.png

 

References

Visible links
1. file:///tmp/www.bbc.co.uk/foi
2. mailto:[BBC request email]

Philp Searle left an annotation ()

The question is still valid as almost the entire BBC is covered buy clauses that not factual information is extracted without a legal imperitive. In this case there are a number of reasons why the BBC will make this an invalid request in that BBC 'Charities' are not entirely 'for public good' and can be used to promote a poltiical cause (such as the BBC), and if I were to ask the Charity where the money comes from (i.e the public) would be charity public accounts but the actual beneficiary would be the BBC trading on Teryy Wogan's good name. He never denied that he was paid for fronting the Children in need' BBC Show and was known to mock the politically correct BBC openly in his radio programmes. You have to ask if Terry Wogan would have approved of his name being used without payment and good humour. And then were does the money raised go to promote (BBC specific) virtuos signalling. In this year it is describing 'children' as havind an average of 20 to 40 years old is something Wogan would have laughed at and be cautioned by the BBC. And yet using his name to fund a BBC charity is suspect, and open to abuse by the corporation that effectively controls all money in and out.

Looking for an EU Authority?

You can request documents directly from EU Institutions at our sister site AskTheEU.org . Find out more .

AskTheEU.org